Horny Hagaman

Vet inte om ni har hört det här 100 gånger men jag måste bara berätta det igen! Ifall liksom.


Okej. Det va såhär:

Jag och min vän Hans skulle tillbringa några välförtjänta timmar tillsammans och av nån anledning begav vi oss ut på en roadtrip. Till Horn. Vilket skulle kunna vara helt meningslöst om det inte var så att att Lina bor där och henne ville vi träffa.


Klockan va typ 11 på kvällen, det va mörkt, kallt och blåsigt och liksom, läskigt, ute. Då kom Hans på den underbara idén att berätta en historia som han hade hört (och som enligt honom var helt sann). Det va en gång...:


...en tid när den ökände Hagamannen härjade som värst i vårt avlånga land. Det var mörkt ute. En kvinna kör i sin bil påväg hem från en alldeles för sen arbetsdag och plötsligt, ser hon en barnvagn längs vägkanten. Hon kunde inte se något spår av föräldrar och som den omtänksamma människa hon var stannade hon bilen, gick ut och tittade i barnvagnen. Den var tom. Förbryllad och lite omskakad satte hon sig sedan i bilen igen för att genast köra vidare.

Då svänger det upp en bil tätt bakom henne. Kvinnan, som fortfarande tyckte att barnvagnsincidenten var lite obehaglig, gasade på och försökte att ignorera bilen bakom. Detta visade sig snart bli ganska svårt eftersom bilen frenetiskt tutade och bländade henne med helljusen. Den stackars, numera livrädda kvinnan, svänger av på varje avtagsväg bara för att se att bilen fortfarande följer efter. Skrämd som attans kör hon in vid en bensinmack, kastar sig ur bilen och rusar in i butiken. Förvånat ser hon hur mannen i bilen bakom henne gör samma sak! Han springer rakt mot henne och skriker:

- Det är någon i din bil!!

Kvinnan ser förvånat på mannen och han fortsätter:

- Jag såg när du stannade vid vägkanten och då klev det in någon i baksätet! Jag försökte varna dig hela tiden!

(Mannen smet och man vet inte om det faktiskt var Hagamannen, men skapligt obehagligt ändå.......)


Det tyckte iallafall jag och Hasse, när vi åkte mitt i urskogen på minsta vägen mitt ute i ingenstans. (Förlåt Lina, jag vet att Horn är typ metropolen för dig, men det här va liksom utanför Horn.) Det blev ju inte bättre av att båda satt i framsätet och liksom kände hur någon låg med kniv i baksätet och bara väntade på att att hugga oss.


DÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Vad står vid vägkanten, 1,5 mil in i skogen....


 ....om inte en barnvagn?


Kommentarer
Postat av: Lina

HAHAH! Asså, jag får typ rysningar av den där berättelsen. Sjukt läskig.

hahahhha :D

2011-12-04 @ 14:11:00
URL: http://linaedgar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men gud!!! :O Jag hade seriöst dött om jag hade vart med om det!

2011-12-05 @ 16:58:48
URL: http://johannasthoughts.blogg.se/
Postat av: Hasse

IIIIIH!!!! Jag får panik av denna historia alltså xD dör!

2011-12-05 @ 19:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0