Vad man egentligen borde lärt sig på körskolan

a.k.a Guide i hur man får parkeringsböter:

1. Hitta parkeringsplats. Parkera. Om denna lokaliseras vid kanten av en gata; fickparkera.

2. Hitta betalautomat. Brukar vara ganska lätt vid stor parkeringsplats, svårare vid gata.

Jag parkerade vid gata.

3. Gå 250 m åt fel håll på gatan.

4. När gatan tar slut; vänd.

5. Upprepa punkt 3, fast åt andra hållet.

6. Stoppa i din enda tiokrona samt fyra enkronor. Upptäck att automaten ej registrerat din tiokrona.

7. Slå lite på automaten. När du inser att det inte gör någon som helst verkan, vänd tillbaka till bilen för att hämta kontokort.

8. Gå tillbaka till automaten.

9. Upptäck att automaten i fråga inte tar emot kort.

10. Gå tillbaka till bilen. Hitta ny parkeringsplats. När detta är gjort; betala med kort, direkt.

11. Upptäck att kort-funktionen på den nya automaten är trasig. Stoppa i de enkronor du har kvar och hoppas på det bästa.

12. Kom tillbaka fem timmar senare, upptäck den lilla gula lappen.

13. Bli förvånad.


För bäst resultat bör denna övning genomföras under stark tidspress.


Kommentarer
Postat av: vladica

hahaha, jag lovar att det där kmr hända mig. fast jag tror att det blir så att jag är på väg o betala för parkeringen, kmr tbx efter 5 min o får en böter. skulle inte förvåna mig :p

2011-12-15 @ 22:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0